Expanze firmy do zahraničí

Základní informace k projektu (kontaktujte nás pro detailnější informace)

Název projektu: Expanze firmy do zahraničí

Délka trvání: ???

Popis projektu: Návod řeší situaci, kdy se firma rozhodne rozšířit svou působnost do zahraničí – a to buď do sousední země, nebo na zcela nové trhy. V plné verzi zde najdete doporučené kroky jak postupovat, shrnutí zkušeností, tipy k usnadnění, odkazy na další informační zdroje a odborníky nabízející pomoc se vstupem do konkrétních zemí.

Možné přínosy – důvody pro realizaci projektu:

  • Hledání nových zákazníků a odbytišť
  • Vstup na rostoucí a perspektivní trhy
  • Rozšíření perspektivní služby nebo výrobku (světové ambice)
  • Přesunutí části výroby do zahraničí – např. nižší náklady nebo vhodná pracovní síla
  • Lepší situovanost vůči odběratelům v zahraničí

Strategie řešení projektu:

  • Partnerství s jinou společností (dodavatelem, odběratelem, …)
  • Aliance – skupina společností nějakým způsobem propojených
  • Franchising
  • Licence
  • Distribuční středisko
  • Zahraniční pobočka
  • Založení místní obchodní společnosti

Co se často v rámci projektu řeší:

  • Kdo nám udělá průzkum zahraničního trhu (nejlépe někdo ze země, kam chceme expandovat)
  • Seznámení s tamní legislativou a výběr nejvhodnější strategie expanze
  • Možnost grantů, úlev nebo dotací
  • Bankovní výpomoc/garance
  • Zralost firmy a příprava jejích procesů pro tuto novou výzvu

Náklady spojené s projektem: velmi se liší případ od případu

Užitečné další odkazy: (většina v angličtině)

Chybí vám zde něco? Podělte se v komentářích o své zkušenosti s expanzí do zahraničí, s odkazy na zdroje nebo odborníky pro vstup do jednotlivých zemí. Pomůžete tak k dokončení a zkvalitnění návodu.

Upozornění:

Přes veškerou snahu o úplnost a začlenění všech důležitých informací nenese tvůrce této šablony žádnou odpovědnost za případná opomenutí či chyby v této šabloně a případné škody, které by tím mohly vzniknout jejímu uživateli, ať už přímo či nepřímo. Šablona má sloužit jen jako pomocník a pro inspiraci, nemá být slepě následována. Je v nejlepším zájmu uživatele přistupovat k ní kriticky. Pokud je některá z doporučených činností vynechána, měl by však pro to vždy existovat patřičný důvod a mělo by to být po dobrém uvážení.

Komentáře (1)

  1. Mira

    Export na východ je kvůli bariérám stále obtížnější
    zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/export-na-vychod-je-kvuli-barieram-stale-obtiznejsi-1020506
    Článek popisuje některé problémy, se kterými se mohou potkat exportéři.

Vylepšete komentářem tento obsah.