Příklad rozpočtu a finance projektu

Tato stránka je kapitolou šablony Přechod firmy na euro.

Každý podnikatelský subjekt má povinnost náklady na zavedení eura pokrýt sám. Jedná se o jednorázové náklady spojené s konverzí Kč na euro. Náklady firem tvoří přibližně 0,1% – 0,3% obratu. Záleží na velikosti subjektu, druhu činnosti a odvětví.  Vyšší náklady se předpokládají u malých a středních podniků v sektoru služeb. Při bezhotovostním styku s dodavateli i odběrateli jsou náklady minimální.

Hlavními položkami nákladů jsou:

●      Úprava informační technologie (účetní programy, systémy na zpracování personální agendy, registrační pokladny (u živnostníků),
●      dokumenty (ceníky, výplatní pásky, faktury aj.),
●      reklama (nové letáky, propagace, reklamní kampaně),
●      odměny zaměstnancům, školení zaměstnanců,

Přibližný odhad nákladů

Počet zaměstnanců Podíl nákladů na ročním obratu (%)
Mikro podnik 0 – 9 0,22
Malý podnik 10 – 49 0,29
Střední podnik 50 – 249 0,28
Průměr 0,27

Zdroj: http://www.euromena.sk/odhad-nakladov-na-zavedenie-eura-pre-podniky/9428s

Minimální rozpočet (živnostník)

Výdaj Suma Popis
Registrační pokladna cca 7 000 – 9000 Kč Typ: EURO 100, EURO 500
Propagační materiály cca 100 – 500 Kč ceníky, reklama, a i.

Běžný rozpočet (střední firma)

Výdaj Suma Popis
Registrační pokladny cca 35 000 – 45 000 Kč 5 ks
Školení cca 10 000 – 15 000 Kč 5 zaměstnanců
Propagační materiály cca 5 000 – 10 000 Kč ceníky, reklama, a i.
Upgrade – informační software cca 1350 Kč (15% z běžné ceny + 300 Kč) Daňová evidence, Účetnictví, Fakturace, Daň z příjmu, Sklad, Mzdy a personalistika (MRP Silver)

Pokračovat na další kapitoluUrčení rozsahu a struktury aktivit v projektu.
Zpět na přehled obsahu šablony
Přechod firmy na euro.

Vylepšete komentářem tento obsah.