Příklad rozpočtu

Tato stránka je kapitolou šablony Přechod na plátce DPH.

Příklad minimálního rozpočtu

Registrace k DPH 0,- Kč 0 Kč
Přepočet a výměna ceníků Řádově mezi několika desítkami, maximálně stokorunami (náklady jsou individuální dle náročnosti potřeby podniku). Záleží na materiálu, rozměrech, barevnosti, kvalitě tisku, laminaci apod.

Např. tisk 1 ks A4 materiálu Colour Copy v matném jednobarevném provedení bez laminace vychází na cca 20Kč/ks

1 ceník po 5 listech

5*20,- Kč/l = 100 Kč

Daňové evidence pro účely zákona o DPH

Evidence pro daň z příjmů za kalendářní rok

Lze evidovat např. v Excelu, či ručně. Takové vedení vám ale velmi zkomplikuje život, neboť budete nucen zapisovat každý daňový doklad a v evidenci nesmíte opomenout žádnou ze zákonných náležitostí. Nákup tiskopisů pro evidenci příjmů a výdajů pro účely daňové evidence

1ks = 34 Kč

CELKEM 134 Kč

Příkladem minimálního rozpočtu je rozpočet v případě, že se obejdete bez daňového poradce a celý tento proces si budete řídit sami. Jelikož se jedná o minimální rozpočet, předpokládáme, že si FO/PO nebude pořizovat žádný speciální software, ale bude Daňovou evidenci pro účely zákona o DPH a evidenci pro daň z příjmů za kalendářní rok evidovat např. v Excelu či v knižní podobě Daňové evidence (tato evidenční povinnost je dána ze zákona). Celkový minimální rozpočet, pokud nebudete využívat služeb účetní a vlastníte počítač, tvoří pouze náklady na přepočet a výměnu ceníků. Jedná se však o extrémní případ, neboť bez softwaru si účtování několikanásobně ztížíte a budete trávit hodiny a hodiny opisováním daňových dokladů.

Příklad běžného rozpočtu

Registrace k DPH 0,- Kč 0 Kč
Cena 1 konzultační hodiny daňového poradce 500 – 1 500 Kč

Záleží na firmě a na množství požadovaných služeb. Účetní je často schopná poskytnout téměř totožnou službu, většinou levněji.

Předpoklad výpomoci daňového poradce 10 hodin, cena za 1 hodinu – 800 Kč

Celkově = 8 000 Kč

Zpracování daňových přiznání k DPH 500 – 1 000 Kč měsíčně/čtvrtletně Předpoklad zpracování měsíčních daňových přiznání k DPH: každý měsíc cca 750 Kč
Pořízení účetního softwaru Např. POHODA 2012, Tichý Účto, Money S3, Kastner Stereo 2012, EKONOM, CÉZAR, WinStrom FlexiBee, Helios Red, …

V řádu několika desítek tisíc korun, např. program POHODA 2012. Základní Pohodu mini pořídíte přibližně za 2 500,- Kč, komplet pro daňovou evidenci a účetnictví, síťová licence pro 2-3 počítače stojí cca 49 000 Kč (POHODA E1 2012 Standard NET3).

Pořízení účetního programu POHODA pro 1 PC – Lite pro daňovou evidenci za 3980 Kč nebo Profi 7980 Kč (ceny bez DPH).
Změna ceníků, letáků, webu atp. U ceníků a letáků záleží na materiálu, rozměrech, barevnosti, kvalitě tisku, laminaci, počtu kusů apod.  Bude nutná i změna informací na vašem webu, pokud jsou tam ceny uvedeny, s čímž mohou být spojeny další výdaje. Předpoklad: Nové letáky + úprava webu

7 000 Kč

Zaškolení zaměstnanců na nové účetním programu Zaškolení na novém účetním programu bývá většinou již v ceně zakoupení daného softwaru. 5000 Kč
(školení pro 2 osoby)
CELKEM 28 730 Kč (nezahrnuto zpracování daňových přiznání)

V tomto případě postupujeme za pomoci daňového poradce. Cena jedné konzultační hodiny se pohybuje od 500-1500,- Kč, záleží na firmě a na množství požadovaných služeb. Zpracování daňových přiznání vás pak přibližně vyjde na 500-1000 Kč měsíčně/čtvrtletně, záleží na zvoleném intervalu podání daňových přiznání k DPH. Fakturovat pak lze za pomoci zakoupeného softwaru.  99 % daňových účetní má tyto softwary, které si každoročně aktualizuje, již ve své „základní výbavě“, což znamená, že pokud budete mít externí účetní, náklady na software vám odpadají - účetní zpracuje doklady na vlastní SW licenci. Je to součást ceny za účetní služby. Změna ceníků záleží na velikosti objemu obchodovaného zboží, náklady by měly být vymezeny již v analýze dopadu sestavené s pomocí daňového poradce. Další prostředky by měly být vynaloženy na oznámení o změnách přechodu souvisejících s růstem cen výrobků/služeb. Plný přechod na nový účetní program může trvat až několik měsíců.

Pokračovat na další kapitoluUrčení rozsahu a struktury prací projektu.
Zpět na přehled obsahu šablony
Přechod na plátce DPH.

Partnerem tématu Přechod na plátce DPH je progresivní firma Účetnictví bez starostí, nabízející komplexní účetní služby se zaměřením především na živnostníky a malé firmy do 25 zaměstnanců z Prahy a Středočeského kraje.

Vylepšete komentářem tento obsah.