Cíle a přínosy projektu
Tato stránka je kapitolou šablony Účast firmy na veletrhu.
Pro stanovení cílů a přínosů účasti na veletrhu je nutné se zamyslet nad tím, zda:
- je veletrh správným marketingovým a obchodním nástrojem, který firmě přinese užitek,
- se váš produkt či služba na zvoleném veletrhu setká se svým zákazníkem,
- jaký konkrétní výsledek od veletrhu očekáváte a jak budete měřit jeho úspěšné dosažení,
- máte dostatečný rozpočet na financování účasti na veletrhu.
Mějte při tom na paměti, že cíle vystavovatelů a návštěvníků jsou zejména v případě B2B výstav odlišné. Vystavovatelé usilují o potenciální obchodní případ, návštěvníci hlavně sbírají informace a chtějí získat celkový přehled o nabídce a novinkách v oboru. U B2C výstav bývá hlavním cílem prodej návštěvníkům. Stánek může oživit, když vystavovatel pojme svůj výstavní prostor interaktivně, netradičně a oslovuje návštěvníky nepřímo „hravou“ formou, například soutěží, anketou, či workshopem.
Možné důvody, proč by se firma měla účastnit veletrhu:
- Prezentace nově vzniklé společnosti a její nabídky
- Představení nového výrobku nebo služby
- Otestování reakce trhu na nové výrobky a služby (parametry, cena, produktové varianty)
- Oslovení nových zákazníků
- Oslovení nových zaměstnanců/partnerů
- Uzavření nových obchodních případů
- Prezentace úspěchů firmy
- Posílení důvěryhodnosti/značky firmy
- Péče o stávající zákazníky
- Průzkum nabídky konkurence
- Průzkum cílové skupiny
- Přímý prodej spotřebního zboží
Návrhy SMART cíle
Podle toho, jaké očekáváte přínosy, si předem stanovte konkrétní a měřitelné cíle, jejichž splnění vám pomůže posoudit přínosnost projektu. Mějte při tom na paměti, že cíl by měl odpovídat i typu zvoleného veletrhu: zatímco návštěvníka B2C zaujme zážitek, B2B veletrh je nabídkově a vztahově orientovaný. Příklady SMART cílů dosažení projektu mohou být např.:
- Dne 15.5. se zúčastnit veletrhu ve Velké Bystřici a rozjednat 5 nových obchodních případů a poté z nich do konce roku realizovat alespoň tři.
- Dne 15.5. se zúčastnit veletrhu ve Velké Bystřici a rozdat (a získat) co největší počet vizitek a díky tomu se dostat do podvědomí zákazníků (získané kontakty poté požádáme o zpětnou vazbu).
- Tržby z prodeje výrobků pokryly náklady na účast na veletrhu a dosáhli jsme přinejmenším očekávaného zisku.
Další možná měřitelná kritéria úspěšnosti, zejména ve vztahu k realizaci očekávaných přínosů:
- Nasbíráno x kusů vizitek návštěvníků.
- X návštěvníků projevilo zájem o služby nebo produkty (např. počet vyžádaných poptávek, domluvený počet obchodních jednání).
- X lidí se účastnilo doprovodné soutěže o ceny nebo doprovodného programu.
- Volné vstupenky /pozvánky na veletrh byly poslány X stávajícím zákazníkům, přičemž X stávajících zákazníků navštívilo stánek / se zúčastnilo doprovodného programu.
- Bylo rozjednáno X obchodních případů, z toho skutečně realizováno alespoň X %.
Podle jakých kritérií posoudíte, jestli byla účast na zvoleném veletrhu úspěšná a jestli se firmě vyplatí účastnit se příští rok znovu?
Pokračovat dál: Možné přístupy a strategie projektu
Zpět na obsah šablony: Účast firmy na veletrhu
Vylepšete komentářem tento obsah.

- Úvod
- Šablony
- Akce maturitního ročníku
- Expanze firmy do zahraničí
- Letní brigáda v zahraničí (EU)
- Koupě bytu
- Organizace sportovního turnaje
- Pořádání dětského dne
- Pořádání konference
- Pořízení webových stránek
- Předání rodinného podniku
- Přechod firmy na euro
- Přechod na plátce DPH
- Rekonstrukce bytového jádra
- Spolufinancování z fondů EU
- Stavba rodinného domu
- Svatba
- Účast firmy na veletrhu
- Založení občanského sdružení
- Řízení projektu
- Nabídka služeb
- Projektový dotahovač
- Časté dotazy
- Semináře
- O nás
- Kontakt