Cíle a přínosy projektu

Tato stránka je kapitolou šablony Účast firmy na veletrhu.

Pro stanovení cílů a přínosů účasti na veletrhu je nutné se zamyslet nad tím, zda:

  • je veletrh správným marketingovým a obchodním nástrojem, který firmě přinese užitek,
  • se váš produkt či služba na zvoleném veletrhu setká se svým zákazníkem,
  • jaký konkrétní výsledek od veletrhu očekáváte a jak budete měřit jeho úspěšné dosažení,
  • máte dostatečný rozpočet na financování účasti na veletrhu.

Mějte při tom na paměti, že cíle vystavovatelů a návštěvníků jsou zejména v případě B2B výstav odlišné. Vystavovatelé usilují o potenciální obchodní případ, návštěvníci hlavně sbírají informace a chtějí získat celkový přehled o nabídce a novinkách v oboru. U B2C výstav bývá hlavním cílem prodej návštěvníkům. Stánek může oživit, když vystavovatel pojme svůj výstavní prostor interaktivně, netradičně a oslovuje návštěvníky nepřímo „hravou“ formou, například soutěží, anketou, či workshopem.

Možné důvody, proč by se firma měla účastnit veletrhu:

  • Prezentace nově vzniklé společnosti a její nabídky
  • Představení nového výrobku nebo služby
  • Otestování reakce trhu na nové výrobky a služby (parametry, cena, produktové varianty)
  • Oslovení nových zákazníků
  • Oslovení nových zaměstnanců/partnerů
  • Uzavření nových obchodních případů
  • Prezentace úspěchů firmy
  • Posílení důvěryhodnosti/značky firmy
  • Péče o stávající zákazníky
  • Průzkum nabídky konkurence
  • Průzkum cílové skupiny
  • Přímý prodej spotřebního zboží

Návrhy SMART cíle

Podle toho, jaké očekáváte přínosy, si předem stanovte konkrétní a měřitelné cíle, jejichž splnění vám pomůže posoudit přínosnost projektu. Mějte při tom na paměti, že cíl by měl odpovídat i typu zvoleného veletrhu: zatímco návštěvníka B2C zaujme zážitek, B2B veletrh je nabídkově a vztahově orientovaný. Příklady SMART cílů dosažení projektu mohou být např.:

  • Dne 15.5. se zúčastnit veletrhu ve Velké Bystřici a rozjednat 5 nových obchodních případů a poté z nich do konce roku realizovat alespoň tři.
  • Dne 15.5. se zúčastnit veletrhu ve Velké Bystřici a rozdat (a získat) co největší počet vizitek a díky tomu se dostat do podvědomí zákazníků (získané kontakty poté požádáme o zpětnou vazbu).
  • Tržby z prodeje výrobků pokryly náklady na účast na veletrhu a dosáhli jsme přinejmenším očekávaného zisku.

Další možná měřitelná kritéria úspěšnosti, zejména ve vztahu k realizaci očekávaných přínosů:

  • Nasbíráno x kusů vizitek návštěvníků.
  • X návštěvníků projevilo zájem o služby nebo produkty (např. počet vyžádaných poptávek, domluvený počet obchodních jednání).
  • X lidí se účastnilo doprovodné soutěže o ceny nebo doprovodného programu.
  • Volné vstupenky /pozvánky na veletrh byly poslány X stávajícím zákazníkům, přičemž X stávajících zákazníků navštívilo stánek / se zúčastnilo doprovodného programu.
  • Bylo rozjednáno X obchodních případů, z toho skutečně realizováno alespoň X %.

Podle jakých kritérií posoudíte, jestli byla účast na zvoleném veletrhu úspěšná a jestli se firmě vyplatí účastnit se příští rok znovu?

Pokračovat dál: Možné přístupy a strategie projektu
Zpět na obsah šablony: Účast firmy na veletrhu

Vylepšete komentářem tento obsah.






judi slot gacor Slot88 slot pulsa slot terpercaya slot gacor joker123 slot deposit pulsa slot gacor 2022
langkah curang Savaya303 login Joker123 slot gacor hari ini slot pulsa slot pulsa tanpa potongan slot pulsa slot pragmatic play Joker123